ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ : kalatalesblog@gmail.com
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

2/3/11

"ΕΞΩΣΗ" ΣΤΑ ΤΑΞΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΛΩΡΙΔΕΣ

Την... έξωση των ταξί από τις λεωφορειολωρίδες της Θεσσαλονίκης ζητά από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), με τους ταξιτζήδες να αρνούνται ακόμη και να συζητήσουν το ενδεχόμενο.
«Πήραμε την απόφαση κατά...
πλειοψηφία, καθώς διαπιστώνουμε συνεχή επιδείνωση του επιπέδου εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού και της ταχύτητας κίνησης των λεωφορείων. Εάν τα ταξί δεν κυκλοφορούσαν στις λεωφορειολωρίδες, θα διπλασιαζόταν η μέση ταχύτητα των αστικών, που σήμερα, δυστυχώς, είναι μικρότερη από 10 χλμ. την ώρα. Αυτό θα σήμαινε πρακτικά ότι θα χρειάζονταν τα μισά λεωφορεία για να μεταφερθεί ο ίδιος αριθμός επιβατών ή ότι με τον ίδιο αριθμό λεωφορείων θα μπορούσαν να μετακινηθούν διπλάσιοι επιβάτες», αναφέρει ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ, Παναγιώτης Παπαϊωάννου.
Ο ίδιος επισημαίνει ότι η εισήγηση προβλέπει την έξοδο των ταξί από όλες ανεξαιρέτως τις λεωφορειολωρίδες της Θεσσαλονίκης, ενώ υπογραμμίζει ότι, εκφράζοντας προσωπική άποψη, θα μπορούσαν να ληφθούν μέτρα υπέρ των ταξί, χωρίς όμως να επηρεάζονται τα λεωφορεία. «Θα μπορούσαμε, για παράδειγμα, να εξετάσουμε το ενδεχόμενο δημιουργίας λωρίδων σε ορισμένους δρόμους στις οποίες θα κυκλοφορούν μόνο τα ταξί ή τα ταξί μαζί με τα οχήματα υψηλής πληρότητας, δηλαδή αυτά που μεταφέρουν περισσότερους από τρεις επιβάτες», καταλήγει ο κ. Παπαϊωάννου.

Ο ΟΑΣΘ
«Αντιλαμβανόμαστε ότι η συγκυρία για τους ταξιτζήδες είναι άσχημη, καθώς η γενικευμένη οικονομική κρίση έχει μειώσει δραματικά τη δουλειά τους, όμως προέχει η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στο μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς της Θεσσαλονίκης, καθώς έχει διαπιστωθεί ότι η είσοδος άλλων οχημάτων στις λεωφορειολωρίδες καθυστερεί σημαντικά τα λεωφορεία, που χρειάζονται διπλάσιο χρόνο για την ολοκλήρωση των δρομολογίων τους», υπογραμμίζει ο γραμματέας του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ, Κώστας Αγγελούδης.

Τα ταξί
Οι ταξιτζήδες της Θεσσαλονίκης, που σήμερα επιτρέπεται να κυκλοφορούν με τα οχήματά τους συγκεκριμένες ώρες εντός των λεωφορειολωρίδων, αρνούνται κάθε συζήτηση η οποία έχει ως θέμα την έξοδό τους από αυτές. «Το διάστημα 2004 – 2007, που τα ταξί δεν κυκλοφορούσαν εντός των λεωφορειολωρίδων, μπορεί ο χρόνος ολοκλήρωσης των δρομολογίων των λεωφορείων να ήταν μικρότερος, όμως δεν υπήρξε αύξηση του αριθμού των επιβατών. Ταυτόχρονα, στη μεσαία και στην αριστερή λωρίδα των δρόμων όπου υπάρχουν λεωφορειολωρίδες επικρατούσε το αδιαχώρητο και οι επιβάτες απέφευγαν τα ταξί, επειδή καθυστερούσαν σημαντικά, κάτι που είχε ως συνέπεια και την αύξηση των κομίστρων. Ακόμη, τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο οι ατμοσφαιρικοί ρύποι είχαν αυξηθεί», περιγράφει ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής», Κώστας Γιαννακάκης.
Ο κ. Γιαννακάκης υποστηρίζει ότι με βάση τα διεθνή στάνταρντ λεωφορειολωρίδες δημιουργούνται μόνον όταν από αυτές διέρχονται μέσα μαζικής μεταφοράς τα οποία εξυπηρετούν τουλάχιστον το 50% των μετακινήσεων. «Τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ εξυπηρετούν μόνο το 27% των μετακινήσεων. Ωστόσο, είμαστε υποστηρικτές του μέτρου, καθώς συμβάλλει στην εξυπηρέτηση των δημόσιων μέσων μεταφοράς. Επ' ουδενί λόγο, όμως, δεν μπορούμε να φανταστούμε τα ταξί έξω από τις λεωφορειολωρίδες. Η συνύπαρξη λεωφορείων και ταξί, δηλαδή των δύο δημόσιων μέσων μεταφοράς, είναι ό,τι καλύτερο για τη Θεσσαλονίκη και την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού», καταλήγει ο κ. Γιαννακάκης.

ΠΗΓΗ : agelioforos.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Powered by Blogger