ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ : kalatalesblog@gmail.com
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

18/1/11

e-ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΟ Α.Π.Θ.

Εδώ και καιρό έβαλε τέλος στις ουρές στις γραμματείες για τις δηλώσεις μαθημάτων, άρχισε ήδη τη διαδικτυακή μετάδοση εκδηλώσεων, ευελπιστώντας να προχωρήσει άμεσα και στα ανοικτά ψηφιακά… μαθήματα, ενώ είναι το πρώτο ελληνικό πανεπιστήμιο που δημιούργησε το δικό του ιστοχώρο στο Facebook. Το ΑΠΘ παίρνει άνετα τον τίτλο του e-πανεπιστημίου.

Η τεχνολογία και οι ευκολίες που αυτή προσφέρει στην καθημερινότητά μας δεν... ήταν δυνατόν να μην αξιοποιηθούν από το μεγαλύτερο -σε πληθυσμό και αριθμό γνωστικών αντικειμένων- πανεπιστήμιο της χώρας. Μάλιστα πρόσφατα και συγκεκριμένα στις 27 Οκτωβρίου ανέβασε τη δική του σελίδα (www.facebook.com/Aristoteleio) στην πιο αγαπημένη περιοχή κοινωνικής δικτύωσης των νέων, στο Facebook, θέλοντας να καλύψει έστω και το παραμικρό κενό ενημέρωσης των χιλιάδων φοιτητών του. Με αυτήν την ενέργειά του καθίσταται το πρώτο ελληνικό ίδρυμα που επιλέγει να επικοινωνεί με διαφορετικό τρόπο με τους νέους και τις νέες που φοιτούν σε ένα από τα 42 τμήματά του. Βέβαια στα πανεπιστήμια του εξωτερικού η χρήση των λεγόμενων social media είναι ευρέως διαδεδομένη. Για παράδειγμα το London School of Business, στην προσπάθειά του να προσελκύσει φοιτητές, έδωσε τη δυνατότητα στους χρήστες του Facebook να παρακολουθούν δωρεάν μαθήματα μεταπτυχιακού προγράμματος. Οι… συνδεδεμένοι φοιτητές θα κληθούν να πληρώσουν δίδακτρα, μόνον εάν θελήσουν να αξιολογηθούν επίσημα.
«Το άνοιγμά μας στα κοινωνικά δίκτυα είναι ακόμη μία προσπάθεια εξωστρέφειας του πανεπιστημίου και επαφής με το μεγάλο πλήθος των φοιτητών μας, για τους οποίους δεν υπάρχει άλλος τρόπος επικοινωνίας πέραν των κοινωνικών δικτύων. Κυρίως όμως είναι σύνδεση του πανεπιστημίου με το σύνολο της κοινωνίας, η οποία πλέον παρακολουθεί το διαδίκτυο περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο μέσο. Έτσι λοιπόν η μεγάλη ανταπόκριση των φίλων μας, που παρακολουθούν καθημερινά τα δρώμενα του πανεπιστημίου μέσω του Facebook, δείχνει την επιτυχία του εγχειρήματος αυτού, η οποία θα συνεχιστεί και στο μέλλον και μάλιστα θα επεκταθεί και θα διευρυνθεί και σε άλλα δίκτυα», τόνισε στη «Θ» ο πρύτανης του ΑΠΘ Γιάννης Μυλόπουλος.
Μέσω της σελίδας οι χρήστες μεταξύ άλλων μπορούν να ενημερώνονται για τις εκδηλώσεις του ΑΠΘ, τις αποφάσεις της συγκλήτου αλλά και το καθημερινό μενού της λέσχης. Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία 10.366 χρήστες παρακολουθούν τη σελίδα μηνιαίως, ενώ 8.112 την έχουν κάνει «like». Πάνω από τους μισούς και συγκεκριμένα το 66% είναι γυναίκες, ενώ μόλις το 33% άντρες. Η βασική ηλικιακή ομάδα που παρακολουθεί είναι 18-24 χρόνων (60%) και έπεται η ηλικιακή ομάδα των 25-34 χρόνων (25%).
Επίσης αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι στις ημέρες στις οποίες το πανεπιστήμιο είχε διαδικτυακή μετάδοση εκδηλώσεών του (live stream) η επισκεψιμότητα στη σελίδα του Facebook ανέβηκε κατακόρυφα (π.χ. 17/11 και 6/12). Αυτό ενδεχομένως, κατά τους ανθρώπους του ιδρύματος, σημαίνει ότι ο κόσμος ανατρέχει στη σελίδα του Facebook, για να ενημερωθεί σε ζωντανό χρόνο για το τι συμβαίνει στην εκδήλωση.

Λιγότερα παράπονα, περισσότερη οικονομία
«Μέχρι τα Χριστούγεννα οι γραμματείες ασχολούνταν μόνο με δηλώσεις μαθημάτων και συγγραμμάτων. Σε μαθήματα στα οποία υπήρχε αριθμητικό πλαφόν οι φοιτητές συγκεντρώνονταν έξω από τις γραμματείες από τα ξημερώματα, για να πιάσουν καλή θέση. Με τις ηλεκτρονικές δηλώσεις κάναμε οικονομία σε χαρτί και εργατοώρες. Επίσης έχουν μειωθεί και τα παράπονα», σχολίασε η υπεύθυνη του τμήματος σπουδών Ελένη Χρυσοβελίδου.
Γενικά το ΑΠΘ και τα τμήματά του συμμετέχουν πολλά χρόνια σε δράσεις και χρηματοδοτήσεις, π.χ. ΕΠΕΑΕΚ, για την ανάπτυξη των τεχνολογικών υπηρεσιών. Υπήρξε εν ολίγοις πρωτοπόρο στην εφαρμογή διαφόρων προγραμμάτων, τα οποία στη συνέχεια «αντέγραψαν» και άλλοι φορείς. Για παράδειγμα το τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών εφάρμοσε πρώτο τις ηλεκτρονικές δηλώσεις μαθημάτων και μετά το πρόγραμμα «Εύδοξος» του υπουργείου Παιδείας. Επιπλέον οι φοιτητές του μπορούν να βρουν στο ίντερνετ -ανάλογα με το τμήμα και τους τομείς- το υλικό διαφόρων μαθημάτων, να μάθουν τις βαθμολογίες τους (για τις οποίες ενημερώνονται ότι έχουν βγει μέσω sms), να έχουν πρόσβαση σε ψηφιακές βιβλιοθήκες κ.ά. Ηλεκτρονικά διευθετούνται πλέον και πολλές διοικητικές εργασίες, π.χ. υπογραφή και σε λίγο το πρωτόκολλο. Στο πρόγραμμα «Διαύγεια» μάλιστα (αφορά την ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και αυτοδιοικητικών οργάνων στο διαδίκτυο) έχει καταταγεί πέμπτο, έπειτα από τέσσερα υπουργεία.

Πάμε για ασύρματο ίντερνετ
«Το ΑΠΘ είναι πρωτοπόρο στην ελληνική πραγματικότητα σε σχέση με τις υπηρεσίες που παρέχει στα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας», σημείωσε ο αναπληρωτής πρόεδρος της επιτροπής Δικτύων, Επικοινωνιών και Πληροφορικής του ΑΠΘ Περικλής Μήτκας. Άμεσος στόχος της επιτροπής είναι η ανάπτυξη του ασύρματου δικτύου σε όλη την πανεπιστημιούπολη. Παράλληλα τα μέλη της ευελπιστούν να προσφέρουν κάποια στιγμή ψηφιακά μαθήματα, τα οποία θα είναι διαθέσιμα στο κοινό εκτός πανεπιστημιακής κοινότητας στο πλαίσιο της διά βίου μάθησης. Όμως, όπως ανέφερε ο κ. Μήτκας, είναι δύσκολη υπόθεση, καθώς απαιτείται θεσμικό πλαίσιο για το ζήτημα των πνευματικών δικαιωμάτων. Γενικά, πρόσθεσε ο καθηγητής, «αντιλαμβανόμαστε το ηλεκτρονικό πανεπιστήμιο σαν ένα περιβάλλον όπου οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να βλέπουν μεγάλο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας αλλά και των συναλλαγών τους με τη διοίκηση».

Καλώς ήρθατε στο RateYourProfessor.gr!
Στο ευχάριστο περιβάλλον της ιστοσελίδας www.rateyourprofessor.gr, που δημιουργήθηκε και στην Ελλάδα, ο φοιτητής μπορεί να εντοπίσει τον καθηγητή που συμπαθεί ή αντιπαθεί, να διαβάσει τις γνώμες συμφοιτητών του και, το σημαντικότερο, να δημοσιεύσει τη δική του γνώμη και βαθμολογία. Στόχος της ιστοσελίδας, όπως αναφέρει, είναι να καλύψει το κενό που υπήρχε πάντα στην ελληνική δημόσια εκπαίδευση, δηλαδή την εποικοδομητική κριτική στο διδακτικό προσωπικό από τους άμεσα ενδιαφερόμενους, τους ίδιους τους φοιτητές (σ.σ. κάτι σαν άτυπη αλλά ουσιαστική αξιολόγηση δηλαδή). Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν είναι κάποιο επίσημο όργανο. Ωστόσο στις ηλεκτρονικές αξιολογήσεις της προηγούμενης εβδομάδας οι δέκα καθηγητές που πήραν τα θετικότερα σχόλια (σ.σ. τα οποία αλλάζουν συχνά) ήταν οι Χαρίδημος Βέργος (πανεπιστήμιο Πατρών), Νίκος Πλέρος (ΑΠΘ), Ιωάννης Πολλάλης (πανεπιστήμιο Πειραιά), Αθανάσιος Κεχαγιάς (ΑΠΘ), Παναγιώτης Σταματόπουλος (πανεπιστήμιο Αθηνών), Απόστολος Γιαννόπουλος (πανεπιστήμιο Αθηνών), Μιχάλης Φιλιππάκης (πανεπιστήμιο Πειραιά), Ηλίας Σάββας (ΤΕΙ Λάρισας), Αθανάσιος Βοζίκης (πανεπιστήμιο Πειραιά) και Αθανάσιος Τσακαλίδης (πανεπιστήμιο Πατρών).
 
ΠΗΓΗ : makthes.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Powered by Blogger